vineri, 25 februarie 2011

Locuri pe unde au trecut Bonaparţii. Petit Trianon.

Petit Trianon

Petit Trianon este un mic castel situat în vecinătatea Palatului Versailles, în Paris, Franţa.
Acesta a fost proiectat de Ange Jacques Gabriel din ordinul lui Louis XV -lea, pe termen lung, pentru amanta sa, Madame de Pompadour, şi a fost construit între 1762-1768. Dar Madame de Pompadour a murit patru înaintea finalizării acestuia, şi a fost ocupat ulterior de succesoarea ei Madame du Barry.

În momentul aderării sale la tron, în 1774, la 20 de ani, Ludovic al XVI -lea a dat castelul şi parcul din jurul lui, prinţesei sale de 19 ani, Marie Antoinette, pentru utilizarea şi bucuria ei exclusivă, care a fost, fără îndoială, care a fost unul dintre cele mai bune lucruri care lea primit.
Exteriorul castelului este arhitectural corect şi extrem de original.

Marie Antoinette a venit la Petit Trianon nu numai să scape de formalitatea vieţii de curte, dar, de asemenea, dar şi să scape de povara responsabilităţilor sale regale.

O casă de intimitate şi plăcere, clădirea a fost concepută pentru a reduce interacţiunea dintre vizitatori şi servitori cât mai mult posibil.

În 1806 cand Napoleon Bonaparte a devenit rege, Paulina Bonaparte sa mutat în Petit Trianon.

4 comentarii:

  1. Waw!!! Asta da pasiune! Daca nu ma insel este a 14-a postare pe tema asta. Imi place pentru ca e un mod foarte bun de a folosi timpul si sunt sigura ca acest mic hobby (daca a devenit hobby pentru tine) te "fericeste", dupa cum spunea o fetita...
    Sunt curioasa pana la ce numar poti ajunge:>:>!! Si sincer, nu cred ca eu as putea sa fiu atat de constiincioasa intr-un asemenea domeniu de cercetare. Te "invidiez"!!:-*:-*

    RăspundețiȘtergere
  2. AA!! Si apropo de Marie Antoinette, am vazut recent filmul care ii poarta numele. A fost bun. Mi-au placut decorul si costumele, care te purtau in acea perioada... Dar probabil filmul nu a putut surprinde destul de bine acel cadru. Tu ce parere ai?:-D

    RăspundețiȘtergere
  3. N'am văzut filmul, deşi tot încerc să găsesc un film vechi, bun dar n'am răbdare să'l caut, iar recomandări nu am de la cine, nu tot ce mi s'a recomandat mi'a plăcut..aşa că prefer să caut singură..
    Despre pasiune nu pot spune că este, toate locurile astea le'am luat din cartea pe care o citesc, nu găseşti mai multe informaţii decât dintr'o carte bibliografică. Ideea e că am citit şi tradus la articolele astea o grămadă şi m'am plictisit. Aşa că azi am luat o pauză pt filme. :-D

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand apare o postare pe martie?:> :-*

    RăspundețiȘtergere