luni, 21 februarie 2011

Locuri pe unde au trecut Bonaparţii. Teatrul Champs Elysees.

Champs Elysees

Înainte de 1914

Teatrul
Champs-Élysées este un teatru parizian, faimos pentru a fi locul de scandal asociat cu primul spectacol al lui Igor Stravinsky 'Ritul de primăvară' din 1913. Trei dintre piesele lui Jean Giraudoux au avut premiera aici: Siegfried în 1928, Amphitryon 38 în 1929, şi Enchanted în 1933.

În ciuda numelui său, teatrul nu este situat pe Champs-Élysées, dar în apropiere de la Avenue Montaigne.


Finalizat in 1913, locul este unul dintre cele cateva example majore de Art Deco la Paris.
Este opera arhitectului francez Auguste Perret, semnificativ ca un reper timpuriu de constructie din beton armat si, la momentul actual, socant de simplu in aparenta. Cladirea include un exterior basorelief de către Antoine Bourdelle, un dom de Maurice Denis, tablouri de Édouard Vuillard şi Marval Jacqueline, şi o cortină de Xavier Russel.

Cladirea adaposteste doua scene mai mici, teatrul de comedie Champs Elysees la etajul 3, si studio Champs-Elysees la etajul 5.


Teatrul a fost fondat de catre jurnalistul si impresarul Gabriel Astruc cu scopul de a oferi un loc potrivit pentru Muzica Contemporana, dans si opera, spre deosebire de institutiile traditionale, mai conservatoare, cum ar Opera din Paris. In consecinta, gazduieste Ballets Russes pentru primul sau sezon si, prin urmare, premiera mondiala a ceea ce multi considera a fi cel mai influent balet si opere muzicale ale secolului XX: Ritul de primavara. In premiera, joi, 29mai 1913, a cauzat unul dintre cele mai faimoase revolte de muzica clasica din istorie.



Teatrul a fost achizitionat de catre Madame Ganna Walska (d-na Harold Fower McCormick) in 1922.

Din 1922 mica scena de comedie a fost casa lui Louis Jouvet cu satira medicala de lunga durata, Dr.Knock, si la sfarsitul anului 1924 teatrul a avut premiera, de asemenea, productia Ballets Suedois (Baletul Suedez) de Francis Picabia lui "instantaneist" balet Relache, cu muzica lui Erik Satie.

2 comentarii:

  1. Gata! M-am hotarat... Daca e sa merg undeva atunci aici e. Imi plac foarte mult aceste locuri. Nu am avut ocazia sa vad Franta, dar sigur merita. Mai ales teatrul asta:-X.
    Mersi de postare:-*!

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi eu am acelaşi gând, în Franţa am fost în trecere, n'am vizitat nimic. :-(
    Dar mai sunt o grămadă de alte locuri la care am salivat.
    De ex.am căutat palate şi am dat peste mai toate palatele din lume, aproape că m'a apucat plânsul.
    Pe mine mă atrage arhitectura. :-D
    Teatrul ăsta într'adevăr şi mie mi'a deschis un apetit de a merge la teatru, plus că îmi place desenul din tavan. :-X

    RăspundețiȘtergere